De Duurzame Jonge 100 zoektocht is twee weken geleden van start gegaan en de ene na de andere veelbelovende nominatie komt binnen. Alle genomineerden van 2013 worden van harte uitgenodigd om zichzelf opnieuw te nomineren (of te laten nomineren). De hoge kwaliteit van de koplopers van afgelopen jaar heeft er namelijk voor gezorgd dat de Duurzame Jonge 100 dit jaar voor honderd procent vernieuwing gaat. Jezelf of iemand anders nomineren kan nog tot en met 10 oktober.

Op vrijdagavond 14 november zal het DJ100 slotevent plaatsvinden in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam (meer informatie volgt binnenkort). Alle nominaties zijn terug te vinden op de website van de Duurzame Jonge 100. Verder is op de website een verse dosis inspiratie te vinden in de vorm van jury-blogs en 'Hoe is het nu met...'-interviews met helden uit de DJ100 2013.

Het succes van de Duurzame Jonge 100 verkiezing in het najaar van 2013 heeft laten zien hoeveel behoefte er is aan de positieve en frisse energie en de impactvolle initiatieven van de jonge generatie. Vorig jaar werd voor het eerst een toonaangevende lijst gepresenteerd van honderd jonge mensen met de meest innovatieve en inspirerende initiatieven, ideeën en start-ups op het gebied van duurzaamheid in Nederland. De DJ100 is daarom verder gegaan als ‘een beweging van jonge mensen met impact die samen hun duurzaamheidsambities willen versnellen en bedrijfsleven en overheden uitdagen om met hen mee te bewegen’. De DJ100 is gebaseerd op en geïnspireerd op de inzichten uit het FutureFuel project.

Doelen DJ100

  • nttDe zichtbaarheid vergroten van de inspirerende initiatieven en ideeën van jonge mensen in Nederland op het gebied van duurzaamheid
  • nttHet versterken van de jonge beweging in Nederland d.m.v. het opbouwen van een sterk netwerk
  • nttNieuwe verbindingen creëren tussen de gevestigde en de jonge generatie en het bevorderen van de uitwisseling van kennis en inspiratie tussen deze generaties
  • nttHet inspireren van de jonge generatie als geheel door het werk en de ideeën te laten zien van jonge duurzame koplopers en te benadrukken dat je ook zonder groot netwerk of gevestigde naam verandering in gang kunt  zetten