Circa 43% van de Nederlanders weet niet hoeveel energie hij of zij verbruikt. De meesten hebben ook geen idee hoe makkelijk het is om energie te besparen en hoeveel dat oplevert, voor het milieu én hun portemonnee. Maar de gloednieuwe website van Greenchoice en Klimaatverbond laat zien dat het wel kan!
De warme trui staat symbool voor wat mensen zelf kunnen doen tegen energieverspilling. Je kunt een warme trui aantrekken, maar er is meer! Ieder jaar organiseren honderden scholen, overheden en bedrijven duizenden spontane acties zoals flashmobs, 'winkeldeur dichthouden', breien voor daklozen of een ontwerpwedstrijd voor duurzame mode. Iedereen die een actie verzint, deelt die op de nieuwe site van de Greenchoice Warme Truiendag die ook vol staat met tips. Het Klimaatverbond en Greenchoice organiseren vanaf nu samen Greenchoice Warme Truiendag om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van het belang en de noodzaak van energiebesparing. De campagne van Greenchoice Warme Truiendag loopt dit jaar van 10 oktober 2012 - Dag van de Duurzaamheid- tot en met eind februari 2013.
Bewuster, minder en schoner energieverbruik
Energieleverancier Greenchoice steunt Warme Truiendag omdat 'de groenste energie de energie is die je niet verbruikt'. Richard Klatten, algemeen directeur: "Wij leveren puur en alleen duurzame energie. Daarnaast geloven wij rotsvast in besparen en zelf opwekken van energie. Het klinkt raar: een energiebedrijf dat wil dat mensen minder energie gebruiken. Toch is het ons doel: een schonere wereld waarin mensen bewust zijn van hun energieverbruik, hun verspilling verminderen en de energie die zij nodig hebben zelf opwekken. De Warme Truiendag zet mensen aan tot nadenken hierover. Met een glimlach in plaats van een belerend vingertje."
Anna Schoemakers, directeur Klimaatverbond: "Het Klimaatverbond is het netwerk van lokale overheden dat werkt aan een effectief klimaatbeleid. Wij werken samen met Greenchoice omdat wij allebei energiebesparing en de overgang naar duurzame en lokaal opgewekte energie aanmoedigen. Samen laten wij aan zoveel mogelijk mensen zien dat energie besparen goed is, leuk is, je iets oplevert en je een goed gevoel geeft." Lees verder